Saturday 13 August 2011

Cowboys And Aliens



Cowboys And Aliens ni citer tentg penduduk sebuah pekan koboi kat area Arizona, Amerika nuuu. . . di0rang nih berusaha keras menentang serangan makhluk asing yang muncul dari langit  ( di0rang anggap mende ni SETAN. . .! ) Nama pekan koboi tempat di0rang tinggak tu Absolution . 

Cerita Cowboys And Aliens ni bermula bila Jake Lonergan (lakonan Daniel Craig), terdampar tanpa sebab di pekan Absolution, hilang ingatan dan di tangan kirinya ada gari ganjil yang sungguh misteri, nampak moden.

Dia tak tau kenapa kat tangan kiri dia ada benda tu sebab dia langsung tak ingat. . .  Dek kerana hilang ingatan, si Jake Lonergan ni p0n tak tau la yang dia ni sebenonyer adalah penjenayah paling dikehendaki terutama oleh orang paling berkuasa di pekan Absolution, Kolonel Woodrow Dolarhyde ( lakonan Harrison Ford ). . .  Dia baru tahu dia adalah penjenayah apabila di tunjukkan poster 'wanted' yang ada gambar wajahnya !

Ketika Jake Lonergan ditangkap, pekan itu tiba-tiba diserang oleh kapal makhluk asing yang muncul secara tiba-tiba dari angkasa. . . . Serangan makhluk asing tu membunuh ribuan orang dan memusnahkan banyak harta. . . . Rupa-rupanya gari misteri yang terpasang di pergelangan tangan Jake Lonergan adalah alat senjata yang boleh memusnahkan makluk asing tu, tapi dia tak dapat melakukan serangan berseorangan, maka dia terpaksa bekerjasama dengan orang yang menahannya, Kolonel Woodrow Dolarhyde dan musuh-musuhnya demi menyelamatkan pekan Absolution dari ditakluki makhluk asing. . . 







hurm, dah2 la tu aku citer. . . kalu nak tau lagi, g la teng0k kat wayang yek. . . =)


Selepas filem Independence Day n Skyline ( bes gak cite nih ), Cowboys And Aliens p0n guna tema yang sama iaitu penjajahan makhluk asing, cuma ruang masanya berlainan. Tahun di dalam jalan cerita Cowboys And Aliens adalah dalam kerangka masa tahun 1873, manakala kisah dalam filem Independence Day dan Skyline berlaku di zaman moden.


s0, pakat ramai2 p teng0k yea . . . =)

trailer citer ni sila kelik sini



No comments:

Post a Comment